Certificering i avanceret webanalyse - eLearning
3.900,00 DKK
- 30 hours
På kurset Avanceret webanalyse lærer du de grundlæggende begreber inden for analyse og dykker ned i web-, social-, indholds- og mobilanalyse samt brugen af populære webanalyseværktøjer, der er udbredt i de største brancher. Kurset behandler webanalyse fra både et strategisk og praktisk perspektiv og giver detaljerede tips og teknikker til brug af webanalyse og andre platforme og værktøjer, så din organisation kan træffe velinformerede forretningsbeslutninger.
Vigtigste funktioner
Sprog
Kurset og materialet er på engelsk
Niveau
Begyndervenlig
Adgang
1 års adgang til den selvstyrende e-læringsplatform 24/7
8,5 timers videoindhold
med anbefalet studietid på 30 timer & øvelser
Emner
Emner om Google Analytics, dataanalyse, kundetilvækst, KPI'er og social analyse
Praksisser
Praktisk anvendelse af Google Analytics, cases
Projekter
15 mini-projekter og afsluttende praksisprojekt for kurset
Ingen eksamen
Ingen eksamen for kurset, men studerende vil få et bevis for gennemført uddannelse

Læringsresultater
Ved kursets afslutning vil du være i stand til at:
Udnyt data
Udnyt data fra forskellige kilder til at udføre kvantitativ og kvalitativ forskning, og lever handlingsorienterede, datadrevne forretningsindsigter
Dataanalyse
Forstå hvordan digital dataanalyse driver vigtige indsigter for alle aspekter af kundens livscyklus på tværs af digitale kanaler
Webanalyse
Forstå koncepterne inden for webanalyse fra bunden og op til at mestre analytikdomænet på tværs af digitale kanaler
Forklar
Forklar webanalyse, social analyse, mobilanalyse og indholdsanalyse
Omregning
Forstå hvordan digital og dataanalytik påvirker konverteringstragten, kundebeholdning og -anskaffelse, CPA, LTV og kundeengagementet
Værktøjer
Arbejd med Google Analytics, Google Digital Studio, Klipfolio og Tableau
Kursus tidsplan

Introduktion til digital analyse
Lektion 1
Byggeklodser
Lektion 2
- Avancerede Byggeklodser
- Byggeklodser - Google Analytics
Grundlæggende om digital analyse
Lektion 3
- Digital Analyse
- Digital Analytics Modenhedsmodel
- Ved brug af modenhedsmodellen for digital analyse
- De tre hoveder inden for onlineanalyse
Forretningsperspektiv
Lektion 4
- Kunderejsen og dens forskellige tilgange
- Design til overtalelse
- Definition af forretningsmål
- Nøglepræstationsindikatorer
Metodologi - Lean Six Sigma
Lektion 5
- Introduktion til analyseperspektivet
- Lean six sigma-principper - Definer og mål
- Lean six sigma-principper - Analyser, Forbedre og Kontroller
Grundlæggende dataanalyse
Lektion 6
Analyseperspektiv der giver indsigter
Lektion 7
- Analyseperspektiv der giver indsigter
- Udtrykke nøjagtighed eller en fornemmelse af skala
Aktivering af kapaciteter
Lektion 8
- Tagstyringssystem
- Leverandørvalg
- Kvalitative data
- Konkurrenceefterretning og andre værktøjer
Styring af analyser
Lektion 9
- Introduktion til håndtering af analytik
- RACI-matrice
- Agil ledelse
Publikum
Lektion 10
Erhvervelse
Lektion 11
- Kampagnesporing
- Google Analytics standardkanaler
- Marketing automation og væksthacking
Adfærd
Lektion 12
- Adfærd
- Kundeengagement
Konverteringer & Onboarding
Lektion 13
- Konverteringstragt
- Eksperimentering og testning
- Konverteringsscenarier
- Krediteringer
Fastholdelse og udvidelse
Lektion 14
- Fastholdelse og udvidelse
- Ekspansionsscenarier
Fortalervirksomhed
Lektion 15
- Fortalervirksomhed
- Facebook og LinkedIn indsigt
Privatliv og etik
Lektion 16
- Privatliv og etik

Hvem bør tilmelde sig dette program?
Der er ingen specifikke forudsætninger, men det er nyttigt at have en forståelse af:
- Forretningsindikatorer såsom omsætning, marginer og rentabilitet
- Forretningsfunktioner såsom salg, markedsføring og kunderelationer
- Populære søgemaskiner
- Microsoft Office-pakken, inklusive Word, Excel og PowerPoint
Implementører af online webanalyse
Datareportere
Digitale analytikere
Digitale marketingfolk
Studerende i bachelor-/kandidatuddannelser
Ofte stillede spørgsmål

Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?
Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!