ISO/IEC 20000 Foundation - eLearning (Eksamen inkluderet)

5.500,00 DKK

  • 21 hours
eLearning

ISO/IEC 20000 er den internationale standard specifikt for IT Service Management. Den beskriver et integreret sæt af ledelsesprocesser, som udgør et service management system til effektiv levering af tjenester til virksomheden og dens kunder. ISO/IEC 20000 fastlægger kravene og giver detaljerne til at implementere et effektivt Service Management System, der er nødvendigt for at levere IT-tjenester af høj kvalitet, samt vejledning i at demonstrere overholdelse af standarden. ISO/IEC 20000 Foundation er certificeringen på indgangsniveau. Kandidater vil lære, hvordan standarden fungerer i en typisk IT-serviceudbyderorganisation.

Vigtige funktioner

Sprog

Kurset og materialet er på engelsk

Niveau

Begynder-mellemniveau

Adgang

120 dages adgang til eLearning-platformen når som helst (selvstudie)

5 timers samlet videoindhold

21 timers anbefalet studietid

Materiale

Downloadbare PDF-dokumenter med detaljeret indhold (slides, forklaringer) for hver lektion.

Eksamen inkluderet

1 officiel eksamensbevis inkluderet

Certifikat inkluderet

APMG ISO/IEC 20000 Foundation certificering af gennemførelse

Hero

ISO/IEC 20000

Certificering

Bekræft din evne til:

  • Forstå forholdet mellem ISO/IEC 20000-standarden og ITSM, og brug bedste praksis inden for ITSM til at anvende passende metoder i en organisation.
  • Forstå, identificer og forklar de potentielle problemer vedrørende anvendelighed, berettigelse og afgrænsning for at bistå i vurdering af certificeringsberedskab, certificeringsrevisioner og rådgivning om implementering af løbende forbedringsprocesser.
  • Udarbejd en gap-analyse understøttet af en forbedrings- og implementeringsplan.
  • Beskriv omfanget, målene og anvendelsen af ISO/IEC 20000-specifikationen og kodeks for god praksis gennem en forståelse af standardens forskellige dele.
  • Genkend behovet for at planlægge og implementere ITSM-processer, rapportere om IT-tjenesterne væsentlige målepunkter for ITSM-processerne, planlægge og gennemføre regelmæssige gennemgange, vurderinger og revisioner samt planlægge for løbende serviceforbedring.

Kursusplan

Hero
  1. Baggrund og relaterede ordninger

    Lektion 01

  2. Omfang, anvendelse, betingelser og definitioner

    Lektion 02

  3. Samlet Service Management System (SMS)

    Lektion 03

  4. ISO/IEC 20000 Service Management-processer

    Lektion 04

  5. Certificering, anvendelighed og omfang

    Lektion 05

  6. At opnå og vedligeholde ISO/IEC 20000-1 certificering

    Lektion 06

Læringsresultater

Kandidaten vil have opnået kendskab til følgende:

ISO/IEC 20000-standarden

- Baggrunden for ISO/IEC 20000-standarden, APMG-kvalifikationsordningen og APMG-kvalifikationsordningen; - Fokus og målsætninger for ISO/IEC 20000-1 (Specifikation), ISO/IEC 20000-2 (Praksiskodeks) og ISO/IEC 20000-3 (Vejledning om rækkevidde og anvendelighed af ISO/IEC 20000-1), og hvordan disse kan anvendes; - Terminologien og definitionerne der anvendes;

Service Management System

- De grundlæggende krav til et serviceledelsessystem og årsagerne til nødvendigheden af løbende forbedring; - Processerne, deres mål og de kritiske krav til en tjenesteudbyder i et typisk scenarie; - Kravene til berettigelse og definition af området;

Revision

Målene for interne og eksterne revisioner, deres funktion, deres drift og tilhørende terminologi. Processerne, deres mål og overordnede krav. Krav til definition af anvendelighed og omfang.

Bedste praksis

Forholdet til bedste praksis, ITIL® og relaterede standarder, ISO 9001 og ISO/IEC 27001.

Hvem bør tilmelde sig dette program?

Medarbejdere, der arbejder inden for en serviceudbyderorganisation, kræver en grundlæggende forståelse af standarden. Det er lige så relevant for dem, der arbejder inden for serviceudbydere, der allerede er certificeret til ISO/IEC 20000, eller dem, der overvejer at implementere den.

IT-professionelle / praktikere

IT-konsulent

IT-revisorer

IT-systemchef

Start kursus nu

Eksamensinformation

Eksamen og certificering: Online!

Tag din eksamen, når du er klar, har tid, og hvor end du er ...

Eksamenen vil blive afholdt online, hvilket giver dig den bekvemme mulighed for at skrive eksamen hjemmefra eller på kontoret. Vi skal bruge en computer med internet til eksamener og et webcam (ProctorU). Eksamener er inkluderet i denne eLearning-pakke. Meget fleksibelt!

Forudsætninger:

  • Der er ingen forudsætninger for ISO/IEC 20000 Foundation-certificering
  • Ingen uddannelsesmæssig baggrund er nødvendig

Eksamensdetaljer:

  • Flervalg
  • 40 spørgsmål pr. prøve
  • 26 point kræves for at bestå (ud af 40 mulige) - 65%
  • 60 minutters varighed
  • Lukket bog

Lær mere om APMG eksamensovervågning her

Om APMG

APMG Group International er en global certificeringsorganisation, der tilbyder træningskurser og professionelle certificeringer inden for en række forretningsdiscipliner. APMG akkrediterer uddannelsesorganisationer og administrerer kvalifikationsordninger for fagfolk. APMG-certificeringer anerkendes af arbejdsgivere og fagfolk over hele verden som benchmarks for kvalitet og ekspertise.

Vedrørende lighedspolitik

APMG gør enhver rimelig indsats for at sikre, at kandidater med adgangs- og/eller støttebehov kan aflægge eksamen inden for rimelige grænser for at sikre, at de har lige så stor en chance som enhver anden kandidat for at bestå eksamen. Se venligst deres fulde lighedspolitik her for mere og aktuel information her

Ofte stillede spørgsmål

Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?

Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!