TIL®4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) - Klasselokale (eksamen inkluderet)

24.500,00 DKK

  • 2 days
Live Virtuelt Klasselokale
Internt / I virksomheden

ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve giver it-professionelle de praktiske færdigheder, der kræves for at skabe en »lærende og forbedrende« it-organisation med et stærkt og effektivt strategisk fokus. Modulet dækker indvirkningen og effekten af Agile og Lean arbejdsmetoder, og hvordan de kan udnyttes til en organisations fordel. Det giver en praktisk og strategisk metode til at planlægge og implementere løbende forbedringer med den nødvendige smidighed.

Vigtige funktioner

Sprog

Kurset og materialet er tilgængeligt på engelsk

Niveau

Mellemniveau for professionelle

3 dage (8 timer om dagen)

Akkrediteret kursus med en autoriseret ITIL® 4 underviser.

Arbejdsmetoder

Multimediepræsentationer, gruppeøvelser og diskussion, praktiske workshops, case-studier og online prøvetests.

Studietid

21 timers anbefalet studietid

Materialer

Downloadbare PDF-dokumenter med detaljeret indhold for hver lektion.

Officiel eksamen inkluderet

1 eksamensbevis gyldigt i 1 år. Online eksamen kan planlægges når som helst

Certifikat inkluderet

ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve eksamensbevis for gennemførelse.

Hero

Læringsresultater

Ved afslutningen af dette ITIL4 Strategist: (DPI) eLearning-kursus vil du være i stand til at:

Koncepter, principper og metoder

at styre governance, planlægning og forbedring af enhver forbedring identificeret ud fra dens kontekst

Opret forretningscases

Vær i stand til at skabe forretningscases for at gøre deres idé klar og kommunikabel i deres kontekst

Stakeholderkommunikation

Forståelse af vigtigheden af interessentkommunikation og håndtering af modstand mod forandring

Serviceværdi System

Vær i stand til at anvende principperne og metoderne i Serviceværdisystemet til at hjælpe organisationen med at forbedre sig selv, sine tjenester samt sine kunder og partnere

Organisatoriske forbedringer

Vær i stand til at styre og planlægge organisatoriske forbedringer gennem struktureret forandringsledelse

Kursus tidsplan

Hero
  1. Kursusintroduktion

    Kursus 01

  2. Nøglebegreber inden for DPI

    Kursus 02

    - 2.1 Nøglebegreber i Direkte, Planlæg og Forbedre (DPI)

    - 2.2 Retning

    - 2.3 Politikker og retningslinjer

    - 2.4 Risici og kontrol

    - 2.5 Planlægning

    - 2.6 Forbedring

    - 2.7 Governance, Compliance og Ledelse

    - 2.8 Anvendelse af de vejledende principper

    - 2.9 Driftsmodel

    - 2.10 Værdi, resultater, omkostninger og risici

    - 2.11 Vigtige pointer

  3. Grundlæggende principper og metoder for styring og planlægning

    Kursus 03

    - 3.1 Grundlæggende principper og metoder for styring og planlægning

    - 3.2 Strategi og kaskade af mål og krav

    - 3.3 Definer effektive politikker, kontrolforanstaltninger og retningslinjer

    - 3.4 Effektive kontroller

    - 3,5 Effektive Retningslinjer

    - 3.6 Beslutningstagning på det rette niveau

    - 3.7 Vigtige pointer

  4. Governance, risiko og overholdelse

    Kursus 04

    - 4.1 Governance, risikostyring og overholdelse af regler

    - 4.2 Strukturer og metoder til beslutningstagning

    - 4.3 Styring af tjenesteudbyder

    - 4.4 Risikostyringens rolle

    - 4.5 centrale pointer

  5. Kontinuerlig forbedring

    Kursus 05

    - 5.1 Løbende forbedring

    - 5.2 Kultur for løbende forbedring

    - 5.3 Kontinuerlig forbedring i organisationen

    - 5.4 Modellen for løbende forbedring

    - 5.5 Trin Et: Hvad er visionen?

    - 5.6 Trin to: Hvor er vi nu?

    - 5.7 Trin tre: Hvor vil vi hen?

    - 5.8 Trin Fire: Hvordan kommer vi derhen?

    - 5.9 Oprettelse af en handlingsplan

    - 5.10 Trin Fem: Tag handling?

    - 5.11 Trin Seks: Er Vi Kommet Frem?

    - 5.12 Trin Syv: Hvordan holder vi momentum ved lige?

    - 5.13 Måling og rapportering i løbende forbedring

    - 5.14 Vurderinger

    - 5.15 Gap-analyse

    - 5.16 SWOT-analyse

    - 5.17 Analyse af forandringsparathed

    - 5.18 Analyse af kunde- eller brugertilfredshed

    - 5.19 SLA Opnåelsesanalyse

    - 5.20 Benchmarking

    - 5.21 Modenhedsvurdering

    - 5.22 Forretningscase

    - 5.23 Opbygning af en forretningscase

    - 5.24 Kommunikation og argumentation for en forretningscase

    - 5,25 centrale pointer

  6. Kommunikation og forandringsledelse i organisationer

    Kursus 06

    - 6.1 Kommunikation og forandringsledelse i organisationer

    - 6.2 Kommunikationsprincipper

    - 6.3 Kommunikation er en tovejsproces

    - 6.4 Vi kommunikerer hele tiden

    - 6.5 Timing og frekvens er vigtige

    - 6.6 Ingen enkelt kommunikationsmetode virker for alle

    - 6.7 Budskabet er i mediet

    - 6.8 Kommunikationsmetoder og -medier

    - 6.9 Eksempler på kommunikationsmetoder

    - 6.10 Definition og etablering af feedbackkanaler

    - 6.11 Identifikation og kommunikation med interessenter

    - 6.12 Interessentkortlægning

    - 6.13 Forståelse af interessenter

    - 6.14 Grundlæggende om forandringsledelse i organisationer (OCM)

    - 6.15 Essentials for vellykket forbedring

    - 6.16 OCM Gennem Retning, Planlægning og Forbedring

    - 6.17 Etablering af effektive grænseflader på tværs af værdikæden

    - 6.18 Vigtigste pointer

  7. Måling og rapportering

    Kursus 07

    - 7.1 Måling og rapportering

    - 7.2 Grundlæggende om måling og rapportering

    - 7.3 Centrale begreber inden for måling og rapportering

    - 7.4 Definition og brug af måling og rapportering

    - 7,5 grunde til at måle

    - 7.6 Typer af måling

    - 7.7 Forholdet mellem måling og adfærd

    - 7.8 Målekaskader og hierarkier

    - 7.9 Balanceret Scorecard

    - 7.10 Succesfaktorer og KPI'er

    - 7.11 Vigtige pointer

  8. Værdistrømme og praksisser

    Kursus 08

    - 8.1 Værdistrømme og praksisser

    - 8.2 Værdistrømskortlægning

    - 8.3 Udvikling af et værdistrømskort

    - 8.4 Typer af spild

    - 8.5 Øg detaljegraden i værdistrømskortlægninger

    - 8.6 Måling og de fire dimensioner

    - 8.7 Måling af partnere og leverandører

    - 8.8 Måling af værdistrøm og processer

    - 8.9 Procesmålinger

    - 8.10 Værdistrøm og processer i SVS

    - 8.11 Forholdet mellem værdistrømme og praksisser

    - 8.12 Forholdet mellem værdistrømme og processer

    - 8.13 Design af en arbejdsgang

    - 8.14 Arbejdsprocesmålinger

    - 8.15 Vigtige pointer

ITIL® 4 Strategist: Direkte, Planlæg og Forbedre (DPI)

Hvem bør tilmelde sig dette program?

Dette modul er ideelt for IT-ledere, ledere og praktikere involveret i strategi, planlægning og forbedringsaktiviteter, samt enhver der ønsker at forbedre deres evne til at levere værdi gennem strukturerede og tilpasningsdygtige processer.

At opnå ITIL 4 DPI-certificeringen hjælper fagfolk med at lede og implementere ændringer, forbedre servicekvaliteten og afstemme IT-indsatsen med bredere forretningsmæssige mål

ITSM-ledere

IT-projektledere

IT-driftschefer

Forandringsledere

IT-governance

IT-konsulenter

Start kursus nu

Eksamensinformation

Forudsætninger:

  • Bestod ITIL 4 Foundation-eksamenen
  • Deltog i et akkrediteret træningskursus for dette modul

Eksamenen vil blive afholdt online, hvilket giver dig den bekvemme mulighed for at skrive eksamen hjemmefra eller på kontoret. Det, vi har brug for, er en computer med internet til eksamenen og et webcam (ProctorU). Eksamenen er inkluderet i denne pakke

Certificeringseksamen

  • Uddannelsesbetegnelse: ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve
  • Eksamenssprog: Engelsk
  • Format: Flervalgsspørgsmål - Online
  • Antal spørgsmål: 40
  • Bestået resultat: 28 point kræves for at bestå (ud af 40 mulige) - 70%.
  • Varighed: 90 minutter

Licensering

og lighedspolitik

Licensering og akkreditering
ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan & Improve, som tilbydes af Advised Skills Ltd, er akkrediteret af PeopleCert på baggrund af partneraftaler og opfylder akkrediteringskravene.

Lighedspolitik

PeopleCert: PeopleCert tilbyder en særlig hensyntagelsespolitik for eksamensindkvartering. Kandidater, der har brug for særlige forhold, bør henvise til PeopleCerts vilkår og politikker på PeopleCert Special Considerations Policy.

Ofte stillede spørgsmål

Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?

Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!