Managing Benefits™ Foundation - Klasselokale (inklusive eksamen)

14.500,00 DKK

  • 3 days
Live Virtuelt Klasselokale
Internt / I virksomheden

Managing Benefits™ giver ledere og udøvere fra forskellige discipliner, der arbejder i forskellige organisationer, generelt anvendelig vejledning, der omfatter principper, praksis og teknikker til fordelshåndtering, som muliggør, at organisationer kan optimere afkastet af deres investeringer i forandring.

Vigtige funktioner

Sprog

Kurset og materialet er på engelsk

Niveau

Begynder-mellemniveau

3 dages online undervisning

8 timer om dagen med akkrediteret autoriseret træner

21 timer

anbefalet studietid

Materiale

Downloadbare PDF-dokumenter med detaljeret indhold (slides, forklaringer) for hver lektion.

Eksamen inkluderet

1 officiel eksamensbevis er inkluderet

Certifikat inkluderet

APMG Managing Benefits Foundation certifikat for gennemførelse

Hero

Kursusoversigt

Hero
  1. Oversigt, Hvad er fordelstyring?

    Modul 01

    Definerer den anvendte terminologi, hvad der menes med fordele og forvaltning af fordele; gennemgår resultaterne af forandringsinitiativer i forhold til realisering af fordele; kognitive skævheder, der påvirker forvaltning af fordele; og målene for forvaltning af fordele.

  2. Principper for fordelingsstyring

    Modul 02

    Drøft de syv muliggørende faktorer eller principper, der repræsenterer det solide fundament for effektiv forvaltning af fordele. De er:

    Afstem fordele med strategi

    Start med slutningen for øje

    Anvend succesfulde leveringsmetoder

    Integrer fordele med præstationsstyring

    Administrer fordele fra et porteføljeperspektiv

    Anvend effektiv styring

    Udvikl en værdikultur

  3. Forvaltning af fordelingscyklussen

    Modul 03

    Introducerer Forvaltningscyklussen for fordele, den organisatoriske kontekst, hvori den fungerer, og de bestanddele praksisser, der behandles i de følgende fem moduler. Dette modul adresserer også barriererne for, og de vigtigste succeskarakteristika for, praktiske tilgange til forvaltning af fordele. Det giver også et overblik over de førende roller, ansvar og dokumentation inden for forvaltning af fordele.

  4. Fordele ved styringspraksis 1 - Identificer og kvantificer

    Modul 04

    Målet med denne første øvelse er at danne grundlag for informeret analyse af muligheder, investeringsevaluering og prioritering af portefølje. Vi skal diskutere forskellige tilgange til identifikation af fordele, herunder workshops til opdagelse af fordele, kortlægning og kundeindsigt samt prognosticering af fordele. Ligeledes vil vi behandle typiske problemer der mødes og passende løsninger.

  5. Forvaltning af fordele 2 - Værdi og vurdering

    Modul 05

    Når de er identificeret og kvantificeret, ser vi på hvorfor organisationer værdsætter fordele i monetære termer; forskellige tilgange til at værdsætte ikke-finansielle fordele i finansielle termer; de primære tilgange til vurdering af initiativer omkostnings-nytte, realoptioner, omkostningseffektivitet og multikriterieanalyse; samt værdistyringsteknikkers rolle.

  6. Forvaltning af fordele Praksis 3 - Planlæg

    Modul 06

    Planlægning omfatter tilgange til validering af fordele; prioritering af fordele; håndtering af fasen før overgangen; valg af fordelmålinger; risiko- og mulighedsstyring af fordele; planlægning af effektiv interessentinddragelse; samt et overblik over den primære dokumentation for forvaltning af fordele på initiativniveau, der anvendes i planlægningen for realisering af fordele, og hvem der forbereder og vedligeholder dem.

  7. Forvaltningspraksis for fordele 4 - Realisér

    Modul 07

    Fordele sker sjældent; der skal være overgangsstyring; sporing og rapportering, herunder undersøgelser; samt metoder til effektiv interessentinddragelse for at vinde hjerter og sind og levere den adfærdsændring, som realiseringen af fordelene ofte afhænger af.

  8. Forvaltning af fordele Praksis 5 - Gennemgang

    Modul 08

    Den sidste øvelse ser på vigtigheden af evaluering som grundlag for læring og løbende forbedring før, under og efter initiativet.

  9. Portefølje-baseret anvendelse af fordelstyring

    Modul 09

    Adresserer hvorfor portefølje-baseret fordelshåndtering er så vigtig og dens primære elementer.

  10. Implementering og opretholdelse af fremskridt

    Modul 10

    Effektiv forvaltning af fordele er indarbejdet i organisationens kultur. I dette modul ser vi på, hvordan man begynder at implementere forvaltning af fordele og opretholder fremskridt, herunder måling af indvirkning og modenhed.

  11. Eksamensformat

    Eksamensinformation

    Alle delegerede vil få lov til at deltage i Managing Benefits Foundation-eksamen sidst på eftermiddagen den tredje dag af kurset. Managing Benefits Foundation-eksamen består af følgende:

    - 50 multiple choice-spørgsmål

    - 40 minutter

    - Lukket bog

    - Kandidater skal have mindst 25 korrekte svar (50%) for at bestå.

Læringsresultater

Dette grundlæggende kursus har til formål at gøre deltagerne i stand til at forstå fordelene ved ledelsesprincipper, praksis, teknikker, roller, ansvar og dokumenter. Specifikt at kende og forstå følgende:

Definitioner, omfang og målsætninger for forvaltning af fordele, barrierer for dens effektive praksis og de vigtigste succeskarakteristika

Principper som succesfulde tilgange til fordelstyring er baseret på

Fem praksisser indeholdt i Forvaltningscyklussen for Fordele og relevante teknikker anvendelige for hver praksis

Nøgleelementer i portefølje-baseret fordelstyring

Omfanget af nøgleroller og ansvarsområder for fordelshåndtering samt de typiske indhold i den primære dokumentation for fordelshåndtering

Tilgange til implementering og faktorer, der skal tages i betragtning for at opretholde fremskridt.

styring af fordelingskursus

Målgruppe

  • Øverste ledere, herunder direktører for forandring og transformation, ansvarlige for at levere værdi for pengene fra organisationens investeringer i forandring og opnå organisationens strategiske mål
  • Sponsorer/Projektbestyrelsesdirektører, der spiller en ledende rolle i forandringsinitiativer
  • Projekt- og programledelsesprofessionelle (PPM), der er ansvarlige for at levere ændringsinitiativer, hvorfra fordele realiseres
  • Porteføljechefer og personale i porteføljekontoret ansvarlige for at styre organisationens portefølje af forandringsinitiativer – herunder at optimere bidraget til strategiske målsætninger
  • Forretningscaseforfattere ansvarlige for at levere pålidelige cases, som investeringsbeslutninger kan baseres på

Sponsorer/ Projektbestyrelsens direktører

Øverste ledere

Projekt- og programledelse

Porteføljeforvaltere

Forretningscaseforfattere

Finansprofessionelle

Forretningsledere (herunder Benefit Owners)

Forandringsledere og fordelingsledere

Start kursus

Eksamensdetaljer

Tag din eksamen når du er klar, når du har tid, og hvor end du er. Eksamen vil blive afholdt online, hvilket giver dig det komfortable valg at skrive eksamen hjemmefra eller fra kontoret. Eksamen er inkluderet i denne eLearning-pakke. Meget fleksibelt!

Forudsætninger

Der er ingen formelle forudsætninger for at deltage i dette kursus eller for at gå til eksamen.

Eksamensformat:

  • Flervalgsformat
  • 50 spørgsmål pr. prøve
  • 25 point eller mere kræves for at bestå (ud af 50 mulige) - 50%
  • 40 minutters varighed
  • Lukket bog.

Lær mere om APMG eksamensovervågning her

Om APMG

APMG Group International er en global certificeringsorganisation, der tilbyder træningskurser og professionelle certificeringer inden for en række forretningsdiscipliner. APMG akkrediterer træningsorganisationer og administrerer kvalifikationsordninger for fagfolk. APMG-certificeringer anerkendes af arbejdsgivere og fagfolk over hele verden som benchmarks for kvalitet og ekspertise.

Vedrørende lighedspolitik

APMG gør enhver rimelig indsats for at sikre, at kandidater med adgangs- og/eller støttebehov kan aflægge eksamen inden for rimelige grænser for at sikre, at de har lige så stor en chance som enhver anden kandidat for at bestå eksamen. Venligst find deres fulde lighedspolitik her for mere og aktuel information

Ofte stillede spørgsmål

Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?

Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!