ITIL®4 Specialist - Drive Stakeholder Value - eLearning (inklusive eksamen)

6.500,00 DKK

eLearning

Designet til mellem- eller seniorprojektledere, vil dette ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value kursus skærpe dine færdigheder i at håndtere flere projekter og afstemme programaktiviteter med forretningsmål uden at gå på kompromis med hastighed, kvalitet og effektivitet. Du vil lære PMI's fem programledelsespræstationsdomæner: programstrategialignment, livscyklusstyring, stakeholderengagement, fordelingsstyring og governance. Eksamensgebyret er inkluderet - Én simuleret eksamen

Kursus tidsplan

Hero
  1. Kursusintroduktion

    Lektion 01

    - Kursusintroduktion

  2. Forstå hvordan kundeoplevelser er designet

    Lektion 02

    - Forstå konceptet om kunderejsen

    - Forstå metoderne til at designe og forbedre kundeoplevelser

  3. Målmarkeder og interessenter

    Lektion 03

    - Forstå markeds karakteristika

    - Forstå markedsføringsaktiviteter og teknikker

    - Vær i stand til at beskrive kundebehov og interne og eksterne faktorer, der påvirker disse.

    - Vær i stand til at identificere tjenesteudbydere og forklare deres værditilbud

  4. Pleje interessentrelationer

    Lektion 04

    - Forstå koncepterne for gensidig parathed og modenhed

    - Forstå de forskellige typer af leverandør- og partnerrelationer og hvordan disse håndteres.

    - Viden om at udvikle kunderelationer

    - Vær i stand til at analysere kundernes behov

    - Vær dygtig til at bruge kommunikations- og samarbejdsteknikker og -aktiviteter

    - Forstå hvordan praksis for relationsstyring kan anvendes til at muliggøre og bidrage til at pleje relationer (praksis for relationsstyring).

    - Forstå hvordan leverandørstyringspraksis kan anvendes til at muliggøre og bidrage til styring af leverandør- og partnerrelationer.

  5. Hvordan man former efterspørgsel og definerer serviceydelser

    Lektion 05

    - Forstå metoder til at designe digitale serviceoplevelser baseret på værdidrevet, datadrevet og brugercentreret servicedesign.

    - Forstå tilgange til salg og indhentning af serviceydelser

    - Viden om at indfange, påvirke og håndtere efterspørgsel og muligheder

    - Vær i stand til at indsamle, præcisere og prioritere krav fra en bred vifte af interessenter.

    - Forstå hvordan forretningsanalysepraksis kan anvendes til at muliggøre og bidrage til kravstyring og servicedesign.

  6. Afstem forventninger og bliv enige om detaljerne i ydelserne

    Lektion 06

    - Viden om hvordan man planlægger værdiskabelse i fællesskab

    - Vær i stand til at forhandle og blive enig om tjenestens nytteværdi, garanti og oplevelse.

    - Forstå hvordan praksis for styring af serviceniveau kan anvendes til at muliggøre og bidrage til styring af serviceforventninger.

  7. Ombordstigning og afvikling af kunder og brugere

    Lektion 07

    - Forstå nøgleaktiviteter i forbindelse med overgang, introduktion og fratrædelse

    - Forstå måderne at relatere til brugere på og fremme brugerrelationer

    - Forstå hvordan brugere autoriseres og berettiges til tjenester

    - Forstå forskellige tilgange til en gensidig forbedring af kunde-, bruger- og tjenesteudbyderes kompetencer.

    - Viden om hvordan man forbereder introduktions- og afslutningsplaner

    - Viden om at udvikle brugerengagement og leveringskanaler

    - Forstå hvordan styringen af servicekataloget kan anvendes til at muliggøre og bidrage til tilbydning af brugerservices.

    - Forstå hvordan servicedesk-praksis kan anvendes til at muliggøre og bidrage til brugerengagement.

  8. Handle sammen for at sikre kontinuerlig værdisamproduktion (serviceforbrug/levering)

    Lektion 08

    - Viden om at fremme en serviceindstilling

    - Forstå hvordan brugere kan anmode om tjenester

    - Vær kyndig i brugen af forskellige tilgange til levering af brugerservice

    - Vær i stand til at gribe og håndtere kundernes og brugernes øjeblikke af sandhed.

    - Forstå metoder til prioritering af brugeranmodninger

    - Forstå metoder til at opmuntre til og håndtere kunde- og brugerfeedback.

    - Forstå hvordan praksis for håndtering af serviceanmodninger kan anvendes til at muliggøre og bidrage til brugen af tjenester.

  9. Indse og validere tjenestens værdi

    Lektion 09

    - Forstå metoder til måling af servicebrug samt kunde- og brugeroplevelse og tilfredshed.

    - Forstå metoder til at spore og overvåge tjenesteværdi

    - Forstå forskellige typer af rapportering om service resultater og præstation.

    - Forstå opladningsmekanismer

    - Viden om hvordan man vurderer realisering af tjenesteværdi

    - Viden om hvordan man forbereder sig på at evaluere og forbedre kunderejsen

    - Forstå hvordan porteføljestyringspraksis kan anvendes til at muliggøre og bidrage til realisering af tjenesteværdi.

  10. Eksamenssimulation

    Eksamen

    Eksamensgebyret inkluderer en simuleret eksamen

Læringsresultater

Når du har afsluttet dette ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value kursus, vil du være i stand til at opnå følgende:

Kunderejser

Forstå hvordan kundeoplevelser er designet og forbedret

Markedsanalyse

Analyser markeder og kundebehov og plej forholdet til interessenter

Planlægning

Forstå hvordan man opretter en plan for onboarding og offboarding af kunder og brugere

Omsæt efterspørgsel

Forstå hvordan man former og omdanner efterspørgsel til værdi gennem IT-understøttede tjenester

Hvad er inkluderet?

Adgang

120 dages adgang til platformen 24/7

Materialer

Downloadbare PDF-dokumenter med detaljeret indhold (slides, forklaringer) for hver lektion

2 officielle eksamenssimulationer

Øvelser

med øjeblikkelig online rettelse

Eksamensbevis

gyldighed: 12 måneder

Den officielle online eksamen er inkluderet!

Hero

Hvem bør tilmelde sig dette program?

ITIL 4 Strategist: Drive Stakeholder Value-certificeringen er godt udført for professionelle, der fortsætter deres rejse inden for IT-serviceledelse, ITSM-udøvere, som er ansvarlige for at styre og integrere interessenter og fokusere på kunderejsen og -oplevelsen, samt professionelle, der er ansvarlige for at pleje relationer med partnere og leverandører.

Forudsætninger:

For at være berettiget til denne ITIL 4 Specialist: Driving Stakeholder Value certificeringstræning, bør ansøgere have:

  • Bestod ITIL 4 Foundation-eksamen
  • Deltog i et akkrediteret træningskursus for dette modul

ITSM-ledere

ITSM-praktikere, der styrer IT-understøttede produkter og tjenester

IT-serviceledelsesprofessionelle

Start kursus nu

Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?

Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!

;