ITIL®4 Foundation - Klasselokale (eksamen inkluderet)

11.500,00 DKK

  • 2 days
Klasselokale
Live Virtuelt Klasselokale
Internt / I virksomheden
Vælg din startdato

ITIL®4 Foundation Level-kurset giver deltagerne en omfattende introduktion til grundlæggende begreber inden for ITIL4. Det hjælper dig med at forstå principperne for ITIL4 og viser, hvordan den enkeltes arbejde og organisationens arbejde kan forbedres. Vores ITIL4 e-læringskursus giver deltagerne et godt indblik i ITIL4 Foundation. Kurset er skrevet af vores egne talentfulde undervisere med stor erfaring i den praktiske anvendelse af ITIL Service Management.

Om ITIL®4

ITIL4 er designet til at tilbyde en smidig overgang fra organisationens nuværende arbejdsmetoder til en mere moderne, fleksibel og effektiv tilgang. ITIL4 hjælper organisationer med at tilpasse deres arbejdsmetoder til den moderne digitale verden. Det lægger stor vægt på at arbejde agilt og betydningen af samarbejde. ITIL 4 muliggør, at IT-hold kan fortsætte deres vigtige rolle i moderne forretningsstrategi.

Det udvider tidligere versioner, understøtter eksisterende investeringer i ITIL og tilbyder en komplet digital driftsmodel for levering og drift af teknisk understøttede produkter og tjenester. Dette betyder, at ITIL4 understøtter nye teknologier, såsom robotteknologi og kunstig intelligens, ved at tilbyde mere praktisk og fleksibel støtte i takt med at teknologien udvikler sig.

Kursus tidsplan

Hero
  1. Kursusintroduktion

    Lektion 01

    • Introduktion til IT-serviceledelse i den moderne verden
    • Introduktion til ITIL 4
    • Eksamensdetaljer
  2. Serviceledelse: Grundlæggende begreber

    Lektion 02

    • Værdi og værdiskabelse i fællesskab
    • Værdi: Service, Produkter og Ressourcer
    • Serviceforhold
    • Værdi: Resultater, omkostninger og risici
  3. De Guidende Principper

    Lektion 03

    • De syv vejledende principper
    • Anvendelse af de vejledende principper
  4. De fire dimensioner af servicemanagement

    Lektion 04

    • Organisationer og mennesker
    • Information og teknologi
    • Partnere og leverandører
    • Værdistrømme og processer
    • Eksterne faktorer og PESTEL-modellen
  5. Serviceværdisystem

    Lektion 05

    • Oversigt over Serviceværdisystemet
    • Oversigt over serviceværdikæden
  6. Kontinuerlig forbedring

    Lektion 06

    • Introduktion til løbende forbedring
    • Den løbende forbedringsmodel
    • Forholdet mellem løbende forbedring og vejledende principper
  7. Oversigt over ITIL-praksisser

    Lektion 07

    • Formålet med ITIL-praksisser
    • Den løbende forbedring af praksis
    • Praksis for ændringskontrol
    • Håndtering af hændelser
    • Problemhåndteringspraksis
    • Praksis for styring af serviceanmodninger
    • Service Desk Praksis
    • Service Level Management-praksis
  8. Eksamensformat

    Eksamensinformation

    • 1 time
    • 40 spørgsmål; multiple choice spørgsmål
    • 65% korrekthed kræves for at bestå
    • Bogen er ikke tilladt på tidspunktet for testen
    • Når du har bestået eksamen, vil du modtage en
    • ITIL4® Foundation-certifikat fra Peoplecert.

Læringsresultater

Når du har afsluttet dette ITIL4 Foundation klasseværelseskursus, vil du være i stand til at opnå følgende:

ITIL-koncepter

Forstå de centrale begreber inden for ITIL serviceledelse og forstå de fire dimensioner af ITIL serviceledelse.

ITIL-tilpasning

Forstå hvordan ITIL-principper kan hjælpe organisationer med at adoptere og tilpasse ITIL serviceledelse.

ITIL's tjenester

Forstå formålet og komponenterne i ITIL-tjenestens værdisystem, samt aktiviteterne i serviceværdikæden og hvordan de er forbundet.

Hvem bør tilmelde sig dette program?

ITIL Foundation-certificeringen er en af de mest værdsatte kvalifikationer på CV'et for enhver ITSM-professionel. ITIL 4 Foundation-kurset er bedst egnet til:

IT-chefer/IT-arkitekter

Systemadministratorer og analytikere

Operations Manager, Databaseadministratorer

Procesejere, praktikere

Serviceleveringsprofessionel, Kvalitetsanalytiker

CIO'er, CTO'er, IT-direktører

Start kursus nu

ITIL®4 Foundation-eksamen

er inkluderet i dette kursus

Eksamensinformation

  • 1 time
  • 40 spørgsmål; multiple choice-opgaver
  • 65% korrekthed kræves for at bestå
  • Bogen er ikke tilladt på tidspunktet for testen
  • Når du har bestået eksamen, vil du modtage en
  • ITIL4® Foundation-certifikat fra Peoplecert.

ITIL4 Foundation Level-kurset giver deltagerne en omfattende introduktion til grundlæggende begreber inden for ITIL4. Det hjælper dig med at forstå principperne for ITIL4 og viser, hvordan den enkeltes arbejde og organisationens arbejde kan forbedres. Med hjælp fra ITIL4-koncepterne og terminologien, casebaserede aktiviteter og eksempler inkluderet i kurset, vil du erhverve viden og færdigheder for at kunne overføre ITIL4 Foundation-certificeringen med succes.

Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?

Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!

;