ITIL®4 Specialist: Drive Stakeholder Value - Klasseundervisning (inklusive eksamen)

6.500,00 DKK

  • 2 days
Klasselokale
Live Virtuelt Klasselokale
Internt / I virksomheden
Vælg din startdato

Designet til mellem- eller seniorprojektledere, vil dette ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value kursus skærpe dine færdigheder i at håndtere flere projekter og afstemme programaktiviteter med forretningsmål uden at gå på kompromis med hastighed, kvalitet og effektivitet. Du vil lære PMI's fem programledelsespræstationsdomæner: programstrategialignering, livscyklusstyring, stakeholderengagement, fordelingsstyring og governance.

Kursus tidsplan

Hero
  1. Kursusintroduktion

    Lektion 01

  2. Forstå hvordan kundeoplevelser er designet

    Lektion 02

    - Forstå konceptet om kunderejsen

    - Forstå metoderne til at designe og forbedre kundeoplevelser

  3. Vid hvordan man målretter markeder og interessenter

    Lektion 03

    - Forstå karakteristika ved markeder

    - Forstå markedsføringsaktiviteter og teknikker

    - Vær i stand til at beskrive kundebehov og interne og eksterne faktorer, der påvirker disse

    - Vær i stand til at identificere tjenesteudbydere og forklare deres værditilbud

  4. Vid, hvordan man plejer relationer til interessenter

    Lektion 04

    - Forstå koncepterne for gensidig parathed og modenhed

    - Forstå de forskellige typer af leverandør- og partnerrelationer og hvordan disse håndteres

    - Viden om at udvikle kunderelationer

    - Vær i stand til at analysere kundernes behov

    - Vær dygtig til at bruge teknikker til kommunikation og samarbejde

    - Forstå hvordan praksis for relationsstyring kan anvendes til at muliggøre og bidrage til at pleje relationer (praksis for relationsstyring)

    - Forstå hvordan leverandørstyringspraksis kan anvendes til at muliggøre og bidrage til styring af leverandør- og partnerrelationer.

  5. Vid hvordan man former efterspørgslen og definerer serviceydelser

    Lektion 05

    - Forstå metoder til design af digitale serviceoplevelser baseret på værdidrevet, datadrevet og brugercentreret servicedesign.

    - Forstå tilgange til salg og indhentning af serviceydelser.

    - Vær i stand til at indfange, påvirke og håndtere efterspørgsel og muligheder.

    - Vær i stand til at indsamle, præcisere og prioritere krav fra en bred vifte af interessenter.

    - Forstå hvordan forretningsanalysepraksis kan anvendes til at muliggøre og bidrage til kravstyring og servicedesign.

  6. Vid hvordan man afstemmer forventninger og bliver enige om detaljerne i servicen

    Lektion 06

    - Vær i stand til at planlægge for værdisamskabelse.

    - Vær i stand til at forhandle og blive enig om tjenestens nytteværdi, garanti og oplevelse.

    - Forstå hvordan praksis for styring af serviceniveau kan anvendes til at muliggøre og bidrage til styring af serviceforventninger.

  7. Vid hvordan man onboarder og offboarder kunder og brugere

    Lektion 07

    - Forstå nøgleaktiviteter i forbindelse med overgang, introduktion og fratrædelse.

    - Forstå måderne at relatere til brugere på og fremme brugerrelationer.

    - Forstå hvordan brugere autoriseres og berettiges til tjenester.

    - Forstå forskellige tilgange til en gensidig forbedring af kunde-, bruger- og tjenesteudbyderes kompetencer.

    - Vær i stand til at forberede planer for introduktion og fratrædelse.

    - Vær kyndig i at udvikle brugerengagement og leveringskanaler.

    - Vær bevidst om, hvordan praksis for styring af servicekatalogen kan anvendes til at muliggøre og bidrage til tilbud af brugerservices.

    - Forstå hvordan servicedesk-praksis kan anvendes til at muliggøre og bidrage til brugerengagement.

  8. Vid hvordan man handler sammen for at sikre kontinuerlig værdiskabelse (serviceforbrug/levering)

    Lektion 08

    - Viden om at fremme en serviceindstilling.

    - Forstå hvordan brugere kan anmode om tjenester.

    - Vær i stand til at anvende forskellige tilgange til levering af brugerservice.

    - Vær i stand til at gribe og håndtere kundernes og brugernes øjeblikke af sandhed.

    - Forstå metoder til at prioritere brugeranmodninger.

    - Forstå metoder til at opmuntre til og håndtere kunde- og brugerfeedback.

    - Forstå hvordan praksis for håndtering af serviceanmodninger kan anvendes til at muliggøre og bidrage til brugen af service.

  9. Vid hvordan man realiserer og validerer serviceværdi

    Lektion 09

    - Forstå metoder til måling af servicebrug samt kunde- og brugeroplevelse og tilfredshed.

    - Forstå metoder til at spore og overvåge tjenesteværdi.

    - Forstå forskellige typer af rapportering om service resultater og præstation.

    - Forstå opladningsmekanismer.

    - Vær i stand til at vurdere realiseringen af tjenestens værdi.

    - Vær forberedt på at evaluere og forbedre kundeoplevelsen.

    - Forstå hvordan porteføljestyringspraksis kan anvendes til at muliggøre og bidrage til realisering af tjenesteværdi.

Læringsresultater

Ved afslutningen af dette ITIL4 Specialist: Drive Stakeholder Value-kursus vil du være i stand til at:

Kundeoplevelse

- Forstå hvordan kundeoplevelser er designet og forbedret.

Marked & kundebehov

- Analyser markeder og kundebehov og plej forholdet til interessenter.

Onboarding & Offboarding

- Forstå hvordan man opretter en plan for onboarding og offboarding af kunder og brugere.

IT-understøttede tjenester

- Forstå hvordan man former og omdanner efterspørgsel til værdi gennem IT-understøttede tjenester.

Vigtige funktioner

Intensivt 2-dages klasseundervisningskursus

Eksamensgebyret inkluderede

En simulationseksamen

Hero

Hvem bør tilmelde sig dette program?

Forudsætninger: For at være berettiget til dette kursus skal ansøgere have bestået ITIL 4 Foundation-eksamen eller have deltaget i et akkrediteret træningskursus for dette modul.

IT-serviceledelse

IT-servicechefer

ITSM-praktikere

ITIL Managing Professional betegnelse

Start kursus nu

Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?

Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!

;