ITIL®4 Specialist: Create, Deliver & Support - eLearning (inklusive eksamen)
6.500,00 DKK
- 21 hours
På dette ITIL® 4 Specialist-kursus lærer du at fokusere på integrationen af forskellige værdistrømme og aktiviteter for at skabe, levere og understøtte produkter og tjenester, samtidig med at du får kendskab til praksis, metoder og værktøjer til at styre dette. Kurset dækker kundedrift, serviceudbyderens og leverandørens rolle i styring og understøttelse af services. Kurset beskriver også, hvordan aktiviteterne design, opbygning og test i forbindelse med udvikling af produkter og services foregår gennem værdistrømme og med støtte fra aktiviteter i serviceværdikæden. Create, Deliver and Support beskriver, hvordan organisationer kan fortsætte med at levere innovative og pålidelige tjenester til deres kunder på et stadig mere konkurrencepræget marked.
Vigtige funktioner
Sprog
Kurset og materialet er tilgængeligt på engelsk, spansk og fransk
Niveau
Mellemniveau
Adgang
120 dages adgang til eLearning-platformen når som helst (selvstudie)
6 timers samlet videoindhold
med anbefalet studietid på 21 timer
Materialer
Downloadbare PDF-dokumenter med detaljeret indhold for hver lektion.
Øvelser
med øjeblikkelig online rettelse og 2 officielle eksamenssimulationer
Officiel eksamen inkluderet
1 eksamensbevis gyldigt i 1 år. Online eksamen kan planlægges når som helst
Certificering inkluderet
ITIL®4 Specialist: Create, Deliver & Support certifikat for gennemførelse.

Kursus tidsplan

Kursusintroduktion
Lektion 01
Kursusintroduktion
Serviceværdisystem til at skabe, levere og understøtte tjenester
Lektion 02
2.01 Serviceværdisystem til at skabe, levere og understøtte tjenester
2.02 Organisatorisk struktur
2.03 Forskelle i organisationsstruktur
2.04 Roller og kompetencer
2.05 Professionelle IT- og servicemanagementfærdigheder og kompetencer
2.06 Eksempler på professionelle ITSM-færdigheder og kompetencer
2.07 Generalist- eller T-formede modeller
2.08 Udvikling af et bredt sæt kompetencer
2.09 Arbejdsstyrkens planlægning og ledelse
2.10 Medarbejdertilfredshedsstyring
2.11 Resultatorienteret Måling og Rapportering
2.12 Præstationsmål
2.13 Teamkultur og forskelle
2.14 Betydningen af kulturelt match
2.15 Hold Samarbejde og Integration
2.16 Retningslinjer for en positiv teamkultur
2.17 Kultur for løbende forbedring
2.18 Samarbejdskultur
2.19 Algoritmiske og heuristiske opgaver
2.20 Tjenerlederskab
2.21 Kundecentreret tankegang
2.22 Kundeorientering
2.23 Kundecentreret strategi
2.24 Værdien af positiv kommunikation
2.25 Principper for kommunikation
2.26 Integration og datadeling
2.27 Integrationsmetoder
2.28 Rapportering og avanceret analyse
2.29 Big Data
2.30 Samarbejde og arbejdsflow
2.31 Robotprocesautomatisering (RPA)
2.32 RPA-teknologier
2.33 Kunstig intelligens AI
2.34 Maskinlæring
2.35 CI/CD
2.36 Mål og værdimåling
2.37 At afstemme CI/CD med ITIL
2.38 Værdien af en effektiv informationsmodel
2.39 Automatisering af servicestyring
2.40 Vigtige pointer
Værdistrømme til at skabe, levere og supportere
Lektion 03
3.01 Værdistrømme til at skabe, levere og understøtte tjenester
3.02 ITIL Serviceværdistrømme
3.03 Værdistrømme og organisationer
3.04 Overvejelser om værdistrøm - Del ét
3.05 Overvejelser om værdistrøm - Del to
3.06 Overvejelser om værdistrøm - Del tre
3.07 Design af en serviceværdistrøm
3.08 Beskrivelse af et trin i værdistrømmen
3.09 Værdistrømskortlægning
3.10 Nøglemålinger til analyse af en værdistrøm
3.11 Design af en værdistrøm ved brug af Littles lov
3.12 Værdistrømsmodeller
3.13 Udvikling af en ny service
3.14 Seks nøgletrin på rejsen fra efterspørgsel
3.15 Bekræft og dokumenter servicekravene
3.16 Beslut om at investere i den nye service
3.17 Design og arkitektur af den nye service for at opfylde kundebehov
3.18 Opnå eller opbyg inden for serviceværdikæden
3.19 Udrulning af servicekomponenter i forberedelse til lancering
3.20 Udgivelse af ny service til kunder og brugere
3.21 Opgrader og gendan en live-tjeneste
3.22 Syv nøgletrin på rejsen fra behov til værdi
3.23 Anerkend og registrer brugerforespørgslen
3.24 Undersøg forespørgslen
3.25 Få en løsning fra specialistteamet
3.26 Udrul rettelsen
3.27 Bekræft at hændelsen er blevet løst
3.28 Anmod om feedback fra brugeren
3.29 Identificer muligheder for at forbedre det overordnede system
3.30 Brug af værdistrømme til at definere en minimalt levedygtig praksis
3.31 Vigtigste pointer
Skabe, levere og supportere tjenester
Lektion 04
4.01 Opret, lever og understøt tjenester
4.02 Håndtering af køer
4.03 Prioritering
4.04 Sådan prioriterer du arbejde
4.05 Teknikker til at prioritere arbejde - Del et
4.06 Teknikker til at prioritere arbejde - Del to
4.07 Sværmen
4.08 Udfordringer ved sværmning
4.09 Shift-Left tilgang
4.10 Overvejelser om at bygge versus købe
4.11 Definition af krav til servicekomponenter
4.12 Valg af en passende leverandør
4.13 Indkøbsmodeller og muligheder
4.14 Typer af sourcingmodeller
4.15 Serviceintegration og -styring
4.16 Overvejelser vedrørende serviceintegration og -styring
4.17 Vigtigste pointer
Læringsresultater
Når du har afsluttet dette ITIL4 Specialist: Create, Deliver & Support eLearning-kursus, vil du være i stand til at opnå følgende:
Integration
Integrer forskellige værdistrømme og aktiviteter for at skabe, levere og understøtte IT-understøttede produkter og tjenester.
Serviceværdistrøm
Planlæg og opbyg en værdistrøm for tjenester for at skabe, levere og understøtte tjenester.
Metoder og værktøjer
Implementer de relevante metoder og værktøjer til serviceydelsens præstation, servicekvalitet og forbedring.
Interessent
Giver en forståelse for forskellige interessenters perspektiver på servicekvalitet og forbedringsmetoder.

Hvem bør tilmelde sig dette program?
Dette kursus er rettet mod IT-serviceledelsespraktikere, der ønsker at opnå ITIL Managing Professional (MP) betegnelsen, og/eller er ansvarlige for driften af IT-baserede og digitale tjenester samt for end-to-end support og levering.
ITSM-ledere
ITSM-udøvere, der styrer IT-understøttede produkter og tjenester
IT-serviceledelsesprofessionelle
Eksamensinformation
Eksamen og certificering: Online!
Eksamenen vil blive afholdt online, hvilket giver dig den bekvemme mulighed for at skrive eksamen hjemmefra eller på kontoret. Det du behøver er en computer med internet til eksamenen og et webcam (ProctorU).
Forudsætninger:
- Bestod ITIL 4 Foundation-eksamenen
- Deltog i et akkrediteret træningskursus for dette modul
EKSAMENSFORMAT
- 90-minutters varighed
- Lukket bog
- 40 multiple choice-spørgsmål
- Beståelseskriteriet er 70% eller højere - en score på 28 point eller højere
Om certificeringen
Vores akkrediterede ITIL 4 Create, Deliver, and Support (CDS) uddannelse hjælper med at forberede dig til CDS-eksamen. Eksamen vurderer, om du kan demonstrere tilstrækkelig forståelse og anvendelse af ITIL 4 til at skabe, levere og supportere tjenester beskrevet i CDS pensum. ITIL 4 CDS-kvalifikationen er et af forudsætningerne for betegnelsen ITIL 4 Managing Professional, som vurderer kandidatens praktiske og tekniske viden om at drive succesfulde, moderne IT-aktiverede tjenester, teams og arbejdsprocesser.
Licensering
og lighedspolitik
Licensering og akkreditering
ITIL®4 Specialist-kurset er akkrediteret af Peoplecert, baseret på Partneraftalen og opfylder akkrediteringskravene.
Lighedspolitik
PeopleCert: PeopleCert tilbyder en særlig hensyntagelsespolitik for eksamensindkvartering. Kandidater, der har brug for særlige forhold, bør henvise til PeopleCerts vilkår og politikker på PeopleCert Special Considerations Policy.
Ofte stillede spørgsmål

Har du brug for virksomhedsløsninger eller LMS-integration?
Fandt du ikke kurset eller programmet, der ville være til gavn for din virksomhed? Har du brug for LMS-integration? Skriv til os, vi løser alt!